söndag, juli 11, 2010

Fototriss del 102: Så här ser det ut där jag är idag, del 8

SOMMAR- OCH SEMESTERTIDER
Vi är mitt i sommarmånaden juli och det är tid för Fototriss återkommande årstidstema igen. Men först vill jag berätta att jag kommer semesterstänga Fototriss i några veckor efter den här omgången, men 8 augusti är jag tillbaka igen!

Uppdatering, sön 18 juli: Även om jag inte lägger upp några nya teman de kommande veckorna får ni gärna fortsätta lägga upp nya lägesrapporter i bildform här. Ni kanske är på semester och vill visa hur det ser ut där ni är just då eller har en härlig dag på hemmaplan, så det är bara att fota och lägga in era länkar nedan. Det var 111 bidrag inlagda fram till idag, så alla från nr 112 och framåt i listan kommer vara nya som ni kan gå in och titta på!

VECKANS TEMA
Skiner solen på er? Är vädret precis som det ska vara i juli? Gå ut på en promenad och visa hur sommaren ser ut just hos er! Temat är alltså SÅ HÄR SER DET UT DÄR JAG ÄR IDAG och för att kunna visa hur det ser ut hos er här och nu måste ni så klart ta nya bilder.
Det här är den 8:e gången som temat återkommer och
här hittar ni alla tidigare omgångar.

VAR ÄR DINA BILDER TAGNA?
Det är jättekul att se var alla deltagare kommer ifrån, så glöm inte bort att fylla i var du befinner dig i undersökningen längre ner. I våras kom flest deltagare från Skåne, följt av Småland och Södermanland. Hur blir det denna gång?

OBS! Du får gärna skriva in landskapet i Mr Linky också, när du länkar till ditt trissbidrag. Exv så här: Helena/Södermanland. Då kan man på ett lättöverskådligt sätt göra en resa genom landet (och utanför Sverige också eftersom vi har deltagare i andra länder).

REGLERNA ÄR SOM VANLIGT
1. Visa 3 bilder på veckans tema i din blogg
2. Länka tillbaka till Fototriss, helst direkt till detta inlägg
3. Länka till ditt trissinlägg i MrLinky-formuläret nedan, INTE till din bloggs startsida

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 102: Så här ser det ut där jag är idag
  • Theme of the week is This is how it looks where I am today
  • Fototriss = show 3 photos on the given theme, then sign in to Mr Linky below. For more information in english, CLICK HERE

::: Glöm inte bort att fylla i var dina bilder är tagna i formuläret nedan :::

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :




Andra om , , ,

14 kommentarer:

Wildhearts sa...

Nu är mitt fototriss inlagt från mitt lilla samhälle. Ser fram emot att få titta på era triss i kväll. Har nu en varm dag på Kolmården att se fram emot.

JohanMedË sa...

Häpp, här kommer mitt bidrag - härliga östkusten och yttre havsbandet på gränsen mellan Småland och Östergötland!

http://brandkarsskogen.se/2010/07/fototriss-tema-sa-har-ser-det-ut-dar-jag-ar-idag/

Gbgmamman sa...

Här kommer mitt bidrag från igår. Orkade äntligen lägga in dom på datorn. :)

Halloj världen! /Inger sa...

Trevlig sommar! :)

Gunilla sa...

Foton från idag och ikväll i min trädgård i Skåne:
http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/2010/07/i-min-tradgard-idag-sondag-11-juli-2010.html

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Ensam representant från Ångermanland än så länge... Alla är nog ute i det vackra vädret och jag springer snart ut igen!

♥ Maria-Thérèse min triss

Jah Hollis sa...

Det tog ett tag innan jag fick in min triss. Jag hade tänkt lägga in den på natten när jag kom hem från jobbet, men jag var så trött av jobb och värme och bilkörning att jag slocknade. Och sedan blev det inte gjort förrän i kväll, måndag.

Elin, Elinphoto.se sa...

Äntligen är jag med i Fototrissen! Jag vill ju så gärna men hinner inte alltid med. Men nu så :-)!

Kram // Elin

Kvasthilda sa...

Som alltid bockar jag i Norrbotten , snarare än Lappland i enkäten..... Vi bor i Norrbottens län men i landskapet Lappland... Hopplöst fall.
Ska alltså finnas en röst på Lappland!

En liten blick in i min arbetshelg som gått......

Erik "Semlan" sa...

Inget upphetsande. Men här var jag igår, idag och även imorgon. ;-)
Kanske någon bild som tilltalar? Må bra i värmen. :-)

pop my heart. sa...

min bild är från semesterns allra första timmar, i observatorielunden i stockholm/uppland.

http://photographicc.blogspot.com/2010/07/fototriss-sa-har-ser-det-ut-dar-jag-ar.html

Hannah sa...

Hittade denna jättefina och roliga blogg och har nu lagt in mina bilder från där jag är nu, i ett regntungt Gästrikland.

Jah Hollis sa...

Jag fick lite abstinens.
Fortsatt trevlig sommar till er alla. :-)

eva-marie sa...

Bra med ett tema som kan vara hela sommaren! Jag sitter i ATEN just nu. Min triss finns inlagd nu. Fortsatt underbar sommar med eller utan semester!