söndag, juni 14, 2009

Veckans Fototriss: Hett



Från förra veckans svartvitt
går vi vidare till något helt annat, den här veckan ska ni tolka ordet HETT. Och det är precis vad jag önskar att det ska bli ute nu - hett och varmt, för sommarvädret är ju helt bedrövligt just nu så jag hoppas bli uppvärmd av era heta bilder.

Men först måste jag flagga lite för en stor tilldragelse här - det börjar bli dags för 1-årsjubileum. Om ett par veckor är det 1 år sen jag startade Fototriss, så söndagen den 28 juni ska ni vara beredda med kamerorna, för då firar vi det med en TÄVLING! Fototemat avslöjar jag inte än, men vinsten är en valfri supersnygg tröja från jholm tshirt dsign, designade av formgivaren, fotografen och konstnären Johan Holm.

Veckans tema
Hur tolkar ni temat HETT? Ordet kan ju ha olika betydelser, så välj hur ni vill ta till er temat och låt sedan era tre bilder åskådliggöra er tolkning. Själv valde jag hett i bemärkelsen starka pepparfrukter i exempelbilden här ovanför.

Reglerna
1. Du ska visa 3 bilder på veckans tema
2. I ditt inlägg ska du länka tillbaka till Fototriss, gärna direkt till detta inlägg
3. Skriv DIREKTLÄNKEN till ditt trissinlägg i formuläret nedan EFTER att du publicerat dina trissbilder (snälla, länka inte till din bloggs startsida!)

För mer information om Fototriss och reglerna - läs här eller i högerspalten.

Hälsar Helena på Bildbloggerian & Bildbloggerians dagliga

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :

Deltagare i Fototriss del 49: HETT

Theme of the week is HOT
For information in english - CLICK HERE

1. Karin
2. Samlaren
3. Hasse A
4. Amanda med bilder
5. XRob
6. Fröken S
7. En Autografsamlares Värld
8. Erik "Semlan"
9. foto CHIP
10. ThankGodIt'sFriday
11. Princexswe
12. http://bosse67.blogg.se/
13. Lissen
14. Solvarma Irene
15. Bo på Ormberget
16. Amanda
17. Kadermo
18. kandubloggajohanna?
19. Cecilia /Svengland
20. Jah Hollis
21. Fotonissa
22. Muninet
23. Sindri Bloggar
24. Artlover
25. Carpe Diem
26. Anette
27. lilalili
28. Photos by Storm
29. marie roxbro
30. Sinneskatten-Carina
31. Bruno beige
32. Gärdsmygen
33. Pärleporten
34. Gunvor
35. Paula
36. Konstbarbro
37. Sussa
38. Anna
39. veronica-ifokus
40. Tankebubblor
41. Maria
42. NatureFootstep
43. Ingrid
44. Lasseivomma
45. Goldiesmatte
46. Mad world
47. Rajson
48. Dahlarna
49. PhotosbyKarolina
50. Birgitta
51. Camillas foto - fd Rabarbermarmelad
52. finnskogsupplevelser
53. Mamma med kamera
54. Irrhönan
55. Nettan
56. Pialotta :cool:
57. Nattsyrran
58. Cecilia Artista
59. Mia
60. Blondinpappa
61. Famos/Menageriet
62. Fotocilla
63. mittfönstermotskogen
64. Moas lovely..
65. Nillasdagar/Fotobloggen
66. Nukke
67. Mitt i Fågelsången
68. Russin
69. Anne-Lie
70. Kaxi
71. Fotorutan
72. Majsan
73. Sladden
74. isis
75. Ninna
76. Helena/Bildbloggerian
77. Annika Lund
78. Mizz K
79. Syster Eva
80. Annika på Rubinara
81. CHRISTINA
82. Photo By Roger
83. Marmeladen
84. Johanna M.
85. ELLAS INSPIRATION
86. Hannas Fotoblogg
87. Mia
88. Lillaviola
89. jeanette
90. Anna-Karin -flottebo
91. Hanna
92. Joella
93. Alexandra- Ung mamma
94. Bibbi
95. InNuce
96. a galaxy near you
97. Christina
98. hg storm
99. Maria alias MARAI
100. Lovisas guldkorn
101. Geshiia
102. sorina
103. Shopaholican-Erika
104. karina
105. Zandra
106. Desirée Ljung

Powered by... Mister Linky's Magical Widgets.


Andra bloggar om: , , ,

11 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Ja, förra veckan blev det lite uppfriskande diskussioner om vad en svart-vit bild egentligen är i dessa digitalfotograferandets tider.
Det här veckan ska det vara heta bilder och färska sådana är det inte lätt att hitta här i Malmö denna rekordkyliga försommar (om man tänker vädermässigt). Men i arkivet finns det grejor, så jag har lagt in mitt bidrag nu.

Veronica sa...

Snygg bild på chilifrukterna!! Jag gick i samma spår.....
Här står det som spö i backen så lite värme och hetta skulle inte skada =)
Ha en bra dag.

Nilla sa...

Där jag bor är det solsken idag!

Bitten sa...

God hetta i dina chilifrukter. Så särskilt hett är det inte här i dag, bara 14 grader och småregnigt.

Birgitta sa...

Snygg het bild! Hett är det på min sida också ;)

Pialotta sa...

Chili är hett, men så gott och bilden tilltalar mig:-) Finns lite annat hett på min fotoblogg nu:-)

christina sa...

Snygg bild, jag har letat hela dagen efter mina bidrag men nu är dom med! /christina

Joella sa...

Första gången jag är med i Veckans Fototriss. Jätte kul! Hittade sidan av en slump via en annan blogg.
Nu ska jag kika på vad alla andra har skickat in :-)

Rebecca sa...

Jag har har haft denna blogg länge bland mina favoritlänkar men inte tagit tag i detta med att vara med, men tänkte nu att det är dags. =)

Jag har läst reglerna ett antal gånger och hoppas att jag har förstått det rätt annars är det bara att hojta så fixar jag det. :)

min blogg är: Geshiia.blogg.se om du vill kika så att jag gjort rätt.

SebbeSula sa...

Oj, råkade länka i fel inlägg. Ta gärna bort min länk i detta, om det går :)

Anonym sa...

Verkar som att jag var för sent ute för att kunna använda mr linky men här kommer mitt bidrag!

http://onasut.wordpress.com/2009/07/01/hett/